Šiandien prasidėjo vienas populiariausių ir įspūdingiausių pasaulio renginių – Burning Man (Degantis žmogus. Arba Degantis Jonas).
Nors šio renginio organizatoriai niekada nepirko reklamos, šiais metais jie sulauks daugiau nei 80 000 žmonių.
Mes siūlome pasimokyti iš jų.
Šiame straipsnyje sužinosite, kaip šis festivalis tapo toks populiarus. Kaip jam pavyko įsiskverbti į kultūrą? Ką galima iš to pasimokyti ir pritaikyti savo verslui ar organizacijai?
Kelias į sėkmę
Burning Man tapo toks sėkmingas dėl kelių svarbių priežasčių.
1. Jie suburia savanorių komandas, kurios kuria įspūdingus reginius
Festivalis suburia savanorių komandas, kurios bendromis jėgomis kuria įvairius projektus (automobiliai, skulptūros, drabužiai, pastatai), pristatomus Burning Man metu. Burning Man retai moka už meno kūrinius ir skulptūras, kurios eksponuojamos renginio metu, todėl sutaupoma.
Svarbiausia, kad bendri projektai suartina žmones ir padeda bendruomenei susivienyti.
Kuo labiau žmonės suvienyti, tuo stipriau jie norės grįžti kitais metais.
Svarbu: renginio dalyviai kuria itin originalias „ekspozicijas“ ir meno kūrinius, kurie verčia lankytojus išsitraukti mobiliuosius telefonus ir pasidalinti vaizdais socialiniuose profiliuose. Kitaip tariant, meno kūriniai reklamuoja Burning Man renginį.
Kuo įspūdingesni kūriniai, tuo daugiau medžiagos patenka į internetą, o tuo didesnį dėmesį renginys gauna.
Kaip panaudoti sau? Įsivaizduokite, kad turite teritoriją (restoraną ar kitą verslo objektą), kuriai reikia daugiau matomumo ir lankytojų. Pakvieskite menininkus pristatyti savo projektus (Meninės instaliacijos, eksperimentinis menas) jūsų erdvėje. Taip pat galite organizuoti drabužių kolekcijų pristatymus. Tokiu būdu reklamuosite savo erdves, nemokėdami už tai. Kuo įspūdingesni kūriniai bus rodomi jūsų erdvėje, tuo didesnį matomumą pasieksite.
Jei norite dar daugiau reklamos, inicijuokite renginį, kuriam žmonės ruošiasi pusmetį arba metus. Jei jie žinos, kad turės galimybę pasirodyti jūsų renginyje po pusmečio, patys sudarys komandas, su kuriomis atvyks. Organizuodami tokius renginius, laikui bėgant pajusite, kad jus supa nuostabi bendruomenė, kuri reklamuoja, remia ir padeda sunkiausiais momentais.
Taigi, kurkite komandas ir bendruomenes, kurios galėtų augti pačios.
Svarbu, kad bendruomenės turėtų aiškų tikslą ir suprastų savo misiją. Misija turi būti stipresnė už pinigus. Geriausia bendruomenė yra ta, kuri veikia ne dėl materialinių sumetimų. Kad bendruomenės suprastų savo tikrąją misiją, turėtumėte suteikti jiems „kompasą“ – pavyzdžiui, kaip tai padarė Burning Man savo puslapyje. Informuokite savo bendruomenę apie svarbiausius principus, vertybes ir misiją, kaip jie tai daro čia: Burning Man 10 Principai.
2. Jie naudojasi pagrindiniais organinės reklamos principais
Mes peržiūrėjome daugybę dokumentų ir galime patvirtinti, kad Burning Man nenaudoja tradicinės reklamos. Pavyzdžiui, 2017 metais Burning Man gavo 44,5 mln. dolerių pajamų, iš kurių apie 40,8 mln. dolerių buvo išleista organizacijos veiklai. Štai kaip buvo paskirstytos šios išlaidos: Beveik 40 procentų Burning Man lėšų (daugiau nei 15 mln. dolerių) buvo išleista atlyginimams ir kitoms darbuotojų išlaidoms. Kita didelė išlaidų dalis, apie 4 mln. dolerių, buvo skirta įvairiems mokesčiams, reikalingiems išsinuomoti Black Rock Desert dykumą. Likusi išlaidų dalis buvo paskirstyta įvairioms operacinėms išlaidoms, įskaitant patalpų nuomą, įrangos nuomą renginio vietoje, sutarčių ruošimą, advokatų paslaugas).
Išnagrinėję jų metodus, galime teigti, kad Burning Man naudoja hibridinę reklamą, apjungiančią nemokamą reklamą ir organinę rinkodarą.
Organinė rinkodara yra strategija, kuri siekia pritraukti klientus natūraliu būdu be tiesioginių mokamų reklamų. Ji apima vertingo turinio kūrimą, SEO optimizaciją, veiklą socialiniuose tinkluose ir bendradarbiavimą su influencerių.
Kaip panaudoti sau? Jei norite išreklamuoti organizaciją (Tai gali būti įmonė.), siūlome pasimokyti iš Burning Man. Naudokitės jų taikomais metodais ir nepamirškite organinės rinkodaros. Naudodami organinę rinkodarą, galite sumažinti išlaidas ir įtraukti žmones į bendruomenę.
Jeigu nežinote, kaip pradėti, įveskite „organinė rinkodara“ arba panašias frazes į Google paiešką. Susiraskite organinės rinkodaros ekspertus, kurie sukurs strategiją jūsų organizacijai.
Mes suprantame, kad tai gali būti sudėtinga, tačiau Burning Man parodė, kad nereikia didelių reklamos išlaidų tam, kad apie jus sužinotų visas pasaulis.
3. Jie padeda žmonėms atsidurti kitame pasaulyje ir surasti bendraminčių
Burning Man tapo simboliu subkultūroms, kurios priešinasi tradiciniam gyvenimo būdui ir komercinei kultūrai. Tai vieta, kurioje išreiškiama laisvė ir nepriklausomybė nuo likusio pasaulio bei standartinių socialinių normų. Dėl to Burning Man traukia įvairias alternatyvias bendruomenes ir judėjimus, kurie kovoja pries mainstream kultūra.
Burning Man suteikia dalyviams patirti visiškai kitokią realybę. Renginyje žmonės gali laisvai reikšti save per meną, kūrybą ir eksperimentus. Nėra griežtų taisyklių, todėl dalyviai gali kurti, ką tik nori, ir eksperimentuoti su įvairiomis idėjomis, kurios galbūt nebūtų priimtinos įprastoje visuomenėje. Ši laisvės pojūtis ir kūrybiškumo skatinimas pritraukia daug žmonių, kurie nori patirti kažką visiškai naujo ir unikalaus.
Kaip panaudoti sau? Sukurkite vietą, kurioje rinktųsi žmonės su panašiais pomėgiais. Padėkite jiems kovoti prieš neteisybę.
Jeigu subursite komandas, tapsite įkvėpimo šaltiniu ne tik menininkams ir kūrybingiems žmonėms, bet ir technologijų sektoriui. Daugelis Silicio slėnio technologijų pionierių dalyvavo Burning Man, ir šis renginys turėjo įtakos jų požiūriui. Tai padėjo renginiui įsitvirtinti kaip svarbiam kultūriniam reiškiniui, kuris turi įtakos net už meno ir kultūros ribų.
Daugiau apie Burning Man (Degantis žmogus)
Burning Man yra kasmetinis renginys, vykstantis Nevados dykumoje.
Renginys yra žinomas dėl savo unikalios kultūros, meninių instaliacijų, performansų ir ….
Burning Man pirmą kartą įvyko 1986 m. San Fransiske, Baker Beach, kur Larry Harvey ir grupė draugų sudegino 8 pėdų aukščio medinę figūrą kaip meninę išraišką.
1990 m. festivalis persikėlė į Black Rock Desert, Nevada.
„Burning Man“ festivalyje lankėsi daugybė žymių asmenybių iš įvairių sričių, įskaitant meną, muziką, verslą ir politiką. Štai keli pavyzdžiai:
- Jeffrey Bezos – „Amazon“ įkūrėjas ir buvęs generalinis direktorius.
- Will Smith – Aktorius ir atlikėjas, kuris dalyvavo „Burning Man“ kaip dalis savo siekio patirti naujus ir unikalius renginius.
- Serena Williams – Teniso žvaigždė, kuri taip pat dalyvavo festivalyje ir dalijosi savo patirtimi su gerbėjais.
- Chris Rock – Komikas ir aktorius, kuris dalyvavo „Burning Man“ ir pasidalijo savo įspūdžiais apie renginį.
- Marina Abramović – Pasaulyje žinoma performanso menininkė, kuri dalyvavo „Burning Man“ ir pristatė savo meninius projektus.
- David Lynch – Žymus režisierius ir menininkas, kuris dalyvavo „Burning Man“ ir buvo įsitraukęs į įvairias meno instaliacijas ir projektus.
- Sia – Kanados atlikėja ir dainų autorė, kuri dalyvavo festivalyje ir pasidalijo savo įspūdžiais su gerbėjais.
Burning Man 2024 pradžia: rugpjūčio 25 d. Pabaiga: rugsėjo 2 d. 2024 m., Black Rock Desert, Nevada.