Ar reklama veikia? O kaip gi televizija? Kas, jei reklama tėra muilo burbulas?
Pateikiame keletą faktų:
✔️ „40 metų trukmės tyrimai įrodė, kad prekės ženklų reklama skatina pardavimus tarp tų, kurie ją matė. Reklama veikia įvairiausiems prekių ženklams, skirtingoms kategorijoms, šalims…” – profesorius Byronas Sharpas.
✔️ 47% reklamos kampanijų sukelia trumpalaikį pardavimų augimą. Dažniausiai tai lemia akcijos, nuolaidos ar skubūs kvietimai veikti reklamoje. (Tyrėjas Peter Field)
✔️ Nielsen tyrimai rodo, kad vidutiniškai skaitmeninė reklama generuoja 2,8–5 kartus didesnį investicijų grąžos (ROI), priklausomai nuo pramonės. TV reklama dažnai duoda dar aukštesnį ROI, ypač vartojimo prekių sektoriuje, kur vidutinė grąža siekia 4,5 kartus. (Nielsen, pasaulinė duomenų analizės įmonė)
✔️ Visi žino lietuvišką parduotuvę „Varle“. Pradžioje jie svarstė, kokią reklamą naudoti. Jie abejojo, ar TV reklama suveiks, tačiau po TV reklamų „Varle“ sulaukė užsakymų lavinos. Tai vyko tada, kai daugelis teigė, kad TV reklama neveikia. Šiandien vis dar girdime, kad TV reklama yra neefektyvi, tačiau tokiomis mintimis dažniausiai dalijasi mažų įmonių vadovai, kurie dar neturėjo galimybių išbandyti TV reklamos daugiau nei trys kartus.
✔️ Tyrimai rodo, kad emocinės reklamos kampanijos veikia geriau nei „protingos“ ir santūrios reklamos.
(Les Binet ir Peter Field, IPA duomenų analizė)
Atsižvelgiant į faktus, galima teigti, kad reklama veikia, tačiau kyla daug įdomių klausimų.
Pavyzdžiui, ne visi žino, kokius veiksmus galima pavadinti reklama. Ar B2B pardavimai telefonu yra reklama? Taip, tai taip pat reklama, reikalaujanti daug įtampos.
Ar pakuotės kūrimą galima vadinti reklama? Šis klausimas sudėtingas, tačiau pakuotė daro didelę įtaką tam, kaip efektyvi bus mokama reklama.
Įsivaizduokite, kad kuriate produktą ar net rašote knygą. Dėliodami tekstus įtraukiate į knygą skandalingą temą (pavyzdžiui, paminite žinomų žmonių paslaptis), todėl jūsų knyga tampa žinoma be reklamos pirkimo. Šiuo atveju galima būtų sakyti, kad viskas įvyko savaime, nes nepirkote reklamos nei Delfi nei… tačiau iš tikrųjų knygos turinys reklamuoja jūsų produktą.
Kitais žodžiais tariant, kartais reklama gali atsirasti natūraliai dėl tam tikrų priežasčių, kurias sunku susieti su reklamos procesais, jei nesate rinkodaros ekspertas.
Taigi, galima teigti, kad reklama apima ne tik reklamos užsakymą ir mokėjimą už reklamos paslaugas, bet ir produkto turinį.
Daug kas taip pat priklauso nuo produkto pavadinimo bei to, kas yra prekės ženklo vadovas.
Pavyzdžiui, įsivaizduokime, kad Lietuvoje įkuriama tekilos kompanija, kurios vadovu tampa Elonas Muskas. Abejoju, ar tokiai tekilai reikėtų pirkti reklamą. Įdomu tai, kad Elonas jau sukūrė tekilą ir nesvarstė, kaip ją reklamuoti.
Nepaisant to, reklama suveikė organiškai dėl Elono bei riboto produkto tiražo. Tik 1 000 butelių.
Ar norite panašios sėkmės?
Tuomet nesijaudinkite, ar reklama veikia. Geriau užtikrinkite, kad visi jūsų veiksmai būtų nukreipti į tai, kad produktą reklamuotų ne tik rinkodaros specialistai, kuriuos pasamdysite, kai reikės pardavimų. Kurkite produktus, kurie turi išskirtinių savybių ir priverčia pirkėjus patiems reklamuoti jūsų produktą „iš lūpų į lūpas“.
Naudokitės nestandartinėmis reklamos formomis ir nepamirškite, kad kiekvienas veiksmas gali inicijuoti nemokamus reklamos procesus.
Šaltiniai:
https://www.researchgate.net/publication/329634983_How_Advertising_Works_What_Do_We_Really_Know
https://www.linkedin.com/pulse/does-advertising-actually-work-part-1-tv-stephen-dubner/
https://bnbranding.com/brandinsightblog/does-advertising-really-work-if-so-how/