Elonas Muskas nusprendė paduoti į teismą pagrindinius reklamdavius bei WFA (Pasaulinę reklamos federaciją) ir GARM (Pasaulinį atsakingos žiniasklaidos aljansą), kuris vienija daugiau nei 100 narių.
Ieškinyje buvo paminėtos tokios įmonės kaip „Unilever“, „Mars“, „Sirius Health“ ir „Oreo“.
Elonas Muskas teigia, kad WFA ir GARM organizacijos bei reklamos pirkėjai susimokė ir nusprendė boikotuoti platformą, dėl ko X (buvęs „Twitter“) praranda milijardus pajamų. Prie ieškinio prisideda ir video platforma „Rumbler“ (YouTube konkurentas).
Galimybės laimėti
Ar šis ieškinys turi šansų teisme? Ar galima paduoti reklamdavius į teismą už tai, kad jie jūsų nepalaiko? Atrodo, tai bus sudėtinga. Muskas turės įrodyti, kad šie reklamdaviai sudarė susitarimą ir susimokė prieš X. Neaišku, ar tai pavyks padaryti. Bet įsivaizduokime, kad jis vis dėlto laimi bylą. Ką tada? Jo įmonė galbūt gaus kompensaciją už nuostolius, bet reklamdaviai vis tiek gali negrįžti, nes jų priversti to daryti negalima – nei Muskas, nei teismai negali priversti įmonės pirkti reklamos vietos.
Tad koks šios bylos tikslas? Spręskite patys, tačiau byla neabejotinai padarys įtaką pasauliui. Kai kurie mano, kad dėl šios bylos Elonas Muskas gali susidurti su bankrotu (kalbama apie X). Jei X bankrutuotų, kiltų grėsmė žodžio laisvei. Šiuo metu X platforma suteikia žodžio teisę asmenims, kurie yra blokuoti tradicinėse medijose. Elono Musko dėka į „eterį“ grįžo Tuckeris Carlsonas bei prieštaringasis Andrew Tate. Nors X portalas ir Elonas Muskas vis dažniau sulaukia kaltinimų dėl kai kurių asmenų, kurie kritikuoja jį, baudimo, jis vis dar laikomas portalu, kuris kovoja už žodžio laisvę.
Kaip ši istorija prasidėjo?
Kai Elonas įsigijo „Twitter“ (2022 m. spalio mėn. už 44 milijardus dolerių), jis paskelbė, kad nori paversti „Twitter“ platforma, kurioje vartotojai galėtų laisviau reikšti savo nuomonę be baimės būti cenzūruojami. Pakeitęs pavadinimą į X, jis ėmė mažinti moderavimo lygį ir leido grįžti kai kuriems anksčiau užblokuotiems vartotojams. Tai sukėlė ginčų.
Dėl reformų platformoje sumažėjo pajamos. Anksčiau reklamos pajamos siekė apie 4 milijardus dolerių, o 2023 metais jos sumažėjo beveik iki 1,1 milijardo dolerių. Tai reikšmingas kritimas, ypač platformai, kuri daugiausia veikia iš reklamos pajamų – apie 90% jos pajamų gaunama iš reklamos. Tad šis nuosmukis nebuvo gera žinia Elonui Muskui, ir jis bandė stabdyti nuosmukį trimis būdais.
Pirmasis jo atsakas buvo ryžtingas. Jis sakė: „Jei kas nors bandys mane šantažuoti reklama, šantažuoti mane pinigais, gali eiti pats sau velniop.“
Nepaisant griežtos kalbos, pajamos ir toliau mažėjo. Tuomet Muskas pabandė kitą taktiką – pavartoti baisųjį žodį „bankrotas“. Jis atsiprašė už savo keiksmus ir pripažino, kad reklamdaviai galėtų sunaikinti X. Tačiau net ir šis bandymas nesuveikė – reklamdaviai negrįžo į X. Todėl dabar Elonas Muskas pasirinko trečią kelią – puolimą.