Skip to content
Pirmas » News » Kas yra SEO

Kas yra SEO

seo kas yra

SEO (Searche Engine Optimization) yra procesas, kuris pagerina interneto puslapio matomumą paieškos sistemose (Google, Bing ir kt.).

SEO strategija leidžia interneto projektams išsiskirti iš konkurentų ir užimti lyderio poziciją savo srityje.

Egzistuoja komercinis ir nekomercinis SEO. Komercinis SEO yra optimizavimo procesas, užtikrinantis, kad į interneto puslapį ateitų realūs klientai, pasiruošę nusipirkti produktus ar paslaugas.

Seo sinonimai: Paieškos variklių optimizavimas, paieškos optimizavimas, interneto optimizavimas, organinė paieška, svetainių optimizavimas.

SEO nauda

Pagrindinė SEO nauda yra NEMOKAMAS pastovus pirkėjų srautas.

Seo specialistai teigia kad investicijos į SEO gali sumažinti ilgalaikes rinkodaros išlaidas, nes organinis srautas reikalauja mažiau priežiūros nei kiti reklamos metodai.

Kiek įmonių naudoja SEO praktikas

Tyrimų rezultatai:
a) 2023 m. daugiau nei 67% įmonių investavo į savo interneto puslapio paieškos sistemų optimizavimą.
b) 19% įmonių visai nenaudoja SEO.
c) 12% įmonių vis dar nėra tikros dėl SEO.


Remiantis „BrightEdge” duomenimis, organinis paieškos srautas sudaro apie 53.3% viso svetainių srauto.

Remiantis Cognitive Market Research duomenimis, pasaulinė paieškos sistemų optimizavimo paslaugų rinkos dydis 2022 m. buvo įvertintas 45,2 mlrd. JAV dolerių ir nuo 2023 iki 2030 m. kasmet augs 17,90% sudėtiniu metiniu augimo tempu (CAGR).

Ši statistika susijusi su užsienio įmonėmis. Deja, Lietuvoje nėra atlikta rimtų tyrimų apie tai.

Rinkodarininkų požiūris į organinį srautą.

Ne visi rinkodarininkai susitelkia į organinį srautą, nes yra įvairių rinkodaros metodų (Mokama reklama, virusinė reklama ir pan.). Tačiau didelė dalis rinkodaros specialistų rekomenduoja naudotis organiniu srautu būtent dėl ilgalaikės naudos bei reklamos srautu deversifikavimą.

Ką daryti, kad jus rastų paieškos sistemose

Norint, kad jūsų interneto puslapis būtų randamas Google ar kitoje paieškos sistemoje, reikėtų atlikti tokius procesus:

1. Analizė

  • Konkurentų analizė: Konkurentų SEO veiklos analizė, siekiant rasti galimybes ir silpnas vietas.
  • Raktinių žodžių tyrimas: Raktinių žodžių, kuriuos jūsų tikslinė auditorija naudoja, tyrimas.
  • Turinio strategija: Kokybiško ir vertingo turinio kūrimas, kuris atsako į vartotojų klausimus ir poreikius.

2. SEO strategijos kūrimas

Kuriant strategiją, būtina numatyti, kiek laiko bus skirta techninei, vidinei ir išorinei SEO optimizacijai. Į strategijos kūrimą įeina didelis sąrašas techninių darbų.

3. Strategijos įgyvendinimas ir nuolatinė analizė.

Techninė optimizacija: Užtikrinkite, kad svetainė būtų greita, mobiliesiems pritaikyta ir lengvai indeksuojama. Greita įkrovimo sparta yra esminis veiksnys tiek vartotojų patirčiai, tiek paieškos sistemų reitingavimui. Nepamirškite apie XML sitemap, Robots.txt ir kitus komponentus.

Atgalinių nuorodų kūrimas: Stenkitės gauti kokybiškas nuorodas iš kitų svetainių, kad padidintumėte autoritetą.

Vietinė ir isorine SEO optimizacija: Kalbama apie meta antraštės ir aprašymus, URL struktūra, antraštės (H1, H2, H3 ir t.t.) ir…

Socialinių tinklų integracija: Dalinkitės savo turiniu socialiniuose tinkluose, kad padidintumėte matomumą ir pritrauktumėte srautą.

Turinio kūrimas ir pildymas: Turinys yra svarbiausias SEO komponentas. Kokybiškas, informatyvus ir aktualus turinys padeda pritraukti ir išlaikyti lankytojus. Tai gali apimti tinklaraščių įrašus, straipsnius, vaizdo įrašus, infografikus ir kitą turinį, kuris atitinka vartotojų paieškos ketinimus.

Pakartotinė analizė ir nuolatinis stebėjimas: Naudokite įrankius, tokius kaip Google Analytics ir Google Search Console, kad stebėtumėte savo svetainės našumą ir atliktumėte reikalingus patobulinimus.

Dažniausiai naudojami SEO įrankiai

Šie įrankiai padeda efektyviai vykdyti SEO strategijas ir pagerinti svetainės matomumą:

  1. Google Analytics:
    • Stebi svetainės lankomumą ir vartotojų elgseną.
  2. Google Search Console:
    • Teikia informaciją apie svetainės našumą paieškos rezultatuose ir padeda spręsti problemas.
  3. SEMrush:
    • Visapusiškas įrankis, skirtas raktinių žodžių tyrimui, konkurentų analizei ir SEO audito atlikimui.
  4. Ahrefs:
    • Galingas įrankis atgalinių nuorodų analizei, raktinių žodžių tyrimui ir turinio analizavimui.
  5. Moz:
    • Siūlo įvairias SEO priemones, įskaitant raktinių žodžių tyrimą ir svetainės auditą.
  6. Ubersuggest:
    • Paprastas raktinių žodžių tyrimo ir konkurentų analizės įrankis.
  7. Yoast SEO (WordPress įskiepis):
    • Padeda optimizuoti turinį ir pagerinti svetainės SEO „WordPress“ platformoje.
  8. Screaming Frog:
    • Svetainės šliaužimo įrankis, padedantis identifikuoti techninius SEO trūkumus.
  9. AnswerThePublic:
    • Generuoja klausimus ir temas, susijusias su raktiniais žodžiais, padedant kurti turinį.
  10. Google Keyword Planner:
    • Raktinių žodžių tyrimo įrankis, skirtas nustatyti paieškos apimtis ir konkurenciją.

SEO Istorija

  1. Pradžia (1990-ieji):
    • 1991: Sukurta pirmoji svetainė, pradėjo atsirasti paieškos varikliai, tokie kaip Archie ir AltaVista.
    • 1997: Pradėjo vystytis SEO praktikos, kai svetainių savininkai suprato, kaip svarbu būti randamiems.
  2. Didžiųjų paieškos variklių augimas (1990-ų pabaiga):
    • 1998: Įkurta Google, pristatydama naują algoritmą (PageRank), vertinantį puslapius pagal nuorodų kokybę.
    • 1990-ų pabaiga: Raktiniai žodžiai tapo pagrindiniu optimizavimo elementu, o meta žymės buvo naudojamos svetainių optimizacijai.
  3. Algoritmų atnaujinimai ir šiukšlinimas (2000-ieji):
    • 2000: Google pristatė AdWords, pradėdama mokamos paieškos reklamą.
    • 2003: Algoritmo atnaujinimas „Florida” paveikė daugelį svetainių, pabrėždamas kokybiško turinio svarbą.
  4. Dėmesys turiniui (Viduriniai 2000-ieji):
    • SEO pradėjo orientuotis į vertingo turinio kūrimą. Vartotojų patirtis ir įsitraukimas tapo svarbūs.
  5. Mobilusis ir vietinis SEO (2010-ieji):
    • 2010: Google pabrėžė mobiliesiems pritaikytas svetaines su algoritmų atnaujinimais.
    • 2014: Vietinis SEO tapo svarbus dėl mobiliojo paieškos augimo, skatindamas verslus optimizuoti vietinėms paieškoms.
  6. Tolimesni algoritmų pokyčiai (2010-ieji):
    • Panda (2011): Orientuota į žemos kokybės turinį ir dubliuotas svetaines.
    • Penguin (2012): Dėmesys nuorodų kokybei, bausdama svetaines už spaminius atgalinius ryšius.
    • Hummingbird (2013): Patobulino paieškos užklausų supratimą ir natūralios kalbos apdorojimą.
  7. Balsinė paieška ir AI (Vėlyvieji 2010-ieji iki dabar):
    • Balsinė paieška tapo vis populiaresnė, keisdama SEO strategijas.
    • AI ir mašininis mokymasis pradėjo vaidinti svarbų vaidmenį paieškos algoritmuose (pvz., RankBrain).
  8. Dabartinės tendencijos (2020-ieji):
    • Dėmesys E-A-T (Ekspertizė, Autoritetingumas, Patikimumas).
    • Augantis dėmesys vartotojų patirčiai (Core Web Vitals) ir mobiliajai optimizacijai.
    • Vis didesnė vaizdo ir vizualinio turinio svarba SEO strategijose.

Žmoniu pasisakymai apie SEO

„SEO tampa vis populiaresne rinkodaros taktika, taip pat kaip seniau buvo TV, radijas ir spauda.“ – Duane Forrester, Bing

„Sėkmingas SEO nėra apie tai kaip apgauti Googl’a Tai yra PARTNERYSTĖ su Google, siekiant pateikti geriausius paieškos rezultatus Google vartotojams.“ – Phil Frost, Main Street ROI

„Geriausia vieta paslėpti negyvą kūną yra antroje Google paieškos puslapije.“ – Anonimas

Informacijos šaltiniai:

DOI:10.23743/acs-2021-07 Journal of Applied Computer Science Methods 17(1):69-79. March 2021.17(1):69-79

Xu, L., Chen, J., & Whinston, A. (2012). Effects of the presence of organic listing in search advertising.Information Systems Research, 23(4), 1284–1302.

Schwartz, C. (1998). Web search engines. Journal of the American Society for Information Science, 49(11), 973–982.

https://doi.org/10.1002/(SICI)1097-4571(1998)49:11<973::AID-ASI3>3.0.CO;2-Z

Taip pat skaitykite: