Skip to content
Pirmas » News » 5 minutės su LiMA direktore Alvyde Palaimaite

5 minutės su LiMA direktore Alvyde Palaimaite

Lima direktore Alvyde

Kviečiame paskaityti interviu su LiMA (Lietuvos marketingo asociacijos) direktore ir Europos marketingo konfederacijos viceprezidente.

– Šiuo metu esate LiMA direktorė. Galbūt galite papasakoti, ar LiMA – jūsų pagrindinė veikla? 

Kadangi pati užaugau versle, praėjau skirtingus etapus, turėjau įvairiausių patirčių ir savo kailiu patyriau, kaip nėra lengva siekti savo svajonių, todėl viena iš mano misijų tapo dalintis patirtimi ir taip padėti kitiems, kad jų kelias būtų lengvesnis. 

Esu verslo angelas, konsultuoju ir investuoju į startuolius inovacijų akceleratoriuje „Baltic San- dbox“ (liet. Baltijos smėlio dėžė) bei kitose iniciatyvose. Stengiuosi motyvuoti ir savo pavyzdžiu bei patarimais paskatinti siekti profesinių tikslų. Prisidedu ir dalyvauju vaikų, jaunimo, moterų ir kitose verslumo iniciatyvose. Esu „Women of Wonder University“ (WOW) (liet. moterys iš stebuklo universiteto) tarybos narė, „Women Go Tech” (liet. moterys technologės) mentorė, prisidedu prie vaikų ir jaunimo verslumo skatinimo dalyvaudama „Junior Achievement“ (liet. jauni pasiekimai), „Future Heroes“ (liet. ateities herojai) ir kituose projektuose. 

Faktas, kad dabar pagrindinė veikla yra LiMA ir užima tikrai didžiąją laiko dalį, bet džiaugiuosi, kad ši pozicija ne tik leidžia, bet ir skatina dalin- tis ir plėsti mentorystės ribas. 

– Kyla klausimas, kokios aplinkybės lėmė tai, kad tapote LiMA direktore – spėjame, kad buvo daug pasirinkimų. 

Užaugau smulkiame tėvų versle, kur kartu su tėvais jį plėtojome. Man labai patiko ieškoti ir padėti atrinkti patinkančius daiktus žmonėms ir taip juos pradžiuginti, ypač vaikystėje mes tikrai neturėjome tokio pasirinkimo, kokį turime dabar. Visada laikiau save „pardavėja iš prigimties“. Juokauju, kad galėčiau parduoti ir orą, jei tik tikėčiau, kad jis padeda žmonėms. Kai gavau kvietimą vadovauti LiMA, atsakiau, kad aš nesu marketingistė, bet man įrodė, kad vertės kūrimas pirkėjams ir yra marketingas, plačiaja prasme. Taip man pačiai „pardavė“ šią poziciją (šypsosi). 

Augdama šeimos versle, išmokau dirbti, sau ir nesupratau, kaip galima dirbti kitaip – tiesiog nemoku kitaip. Visą laiką svajojau, kad ir pati kažkada turėsiu savo verslą. Tiek studijas, tiek visus darbus po to rinkausi ne pagal atlyginimą, o pagal norimas išmokti pamokas, reikalingas savo verslo kūrimui. O pamokų turėjau įvairių ir tikrai nelengvų, bet užtat labai auginančių. Net nesitikėjau, kad pirmąjį savo verslą pavyks sukurti taip anksti – „Beta.lt“ su partneriais įkūrėme kai man buvo 23-ji, tuo metu dar tik baiginėjau magistro studijas. 

Šiandien yra begalė veiklų, kaip išsirinkti savo? Mes dažnai per daug save spaudžiame ieškodami idealaus varianto. Mano receptas yra daryti tai, kas tau patinka ir kuo tu tiki, apsupti save stipria komanda, kuriai rūpi. Visai neseniai išgirdau labai taiklų apibūdinimą – „kas yra svajonių veikla – tai veikla, kurioje patinka ne tik rezultatas, bet ir procesas”. Labai sutinku su šiuo apibūdinimu. Esu labai laiminga, kad galiu rinktis dirbti savo svajonių darbus. Visada man atrodė, kad verslo kūrimas yra mano DNR.


Pardavusi verslą, ilgai galvojau ką daryti toliau ir kokį kitą verslą sukurti. Ir vieną dieną, tiesiog, uždaviau sau klausimą – kodėl noriu savo verslo? Ir atsakiau sau į jį: nes noriu daryti gerą pokytį.

Tada supratau, kad jeigu noriu daryti gerą pokytį, nebūtina turėti savo verslo. Tuo metu buvau LiMA Vilniaus skyriaus taryboje, aktyviai įsitraukusi į veiklą ir bendruomenę. Keičiantis LiMA direktoriui, pasiūlė man užimti šią poziciją. Turėjau daug abejonių, pirmiausia dėl to, kad neesu marketinginstė, nors vadovauti organizacijai to ir nereikėjo.

Sulaukiau labai daug palaikymo iš bendruomenės, turėjau viziją, kaip gali LiMA augti ir sutikau. Nebuvau planavusi ir galvojau: kol ieškosiu idėjų savo veiklai metams tapsiu direktore, ir tas trumpas laikas – septyneri metai, bus spalį. [juokiasi] 

– Labai smagu girdėti, kad yra žmonės, kurie nuoširdžiai nori padėti. Gal galite daugiau papasakoti apie tai, kokią prasmę atrandate dirbdama LiMA

LiMA yra viena stipriausių profesinių asociacijų Lietuvoje, vienijanti daugiau nei 1400 narių. Šiais metais lapkritį švęsime LiMA 20 metų jubiliejų.

Pats marketingas yra itin įdomi sritis. Pirmiausia, marketingas – gana jauna profesija Lietuvoje, įgavusi daugiau prasmės ir dėmesio po nepriklausomybės. Antra, itin imli naujovėms ir prisitaikanti prie besikeičiančių vartotojų įpročių ir elgsenos. 

Mūsų tikslas įrodyti, kad marketingas – ne išlaidos, o investicijos. Viskas yra marketingas: jeigu pažįsti vartotoją ir gali pasiūlyti vartotojui tai, ko jis nori arba gali pirkti, tai ir yra marketingas, nuo produkto kūrimo iki reklamos. Savęs pardavimas yra marketingas. Vėlgi, šitas interviu yra marketingas, viena ar kita prasme. Aš žiūriu labai plačiai. 

LiMA misija – stiprinti marketingą Lietuvoje: per marketingo svarbos suvokimo didinimą versle ir visuomenėje, marketingistų kompetencijų stiprinimą ir palaikymą bendruomenėje. Toks didelis tikslas teikia labai daug prasmės, ne tik man pačiai, bet ir visai komandai. Kuriame ir prisidedame prie įvairiausių projektų tiek Lietuvoje, tiek tarptautiniu mastu, ypač daug dėmesio skiriame galimybei tobulėti ir mokytis. Ir itin vertiname didžiulę bendruomenę. Žinojimas, kad esi ne vienas ir turi galimybę kreiptis ar ieškoti sprendimų yra labai naudinga, kai tau sekasi ir nepamainoma, kai kyla iššūkių. 

– Kalbėjote apie LiMA projektus. Galbūt išskirtumėte kelis renginius ar mokymus, kurie paliko didžiausią įspūdį? 

Kai per metus organizuojame virš 100 profesinio tobulėjimo renginių visoje Lietuvoje, sunku išskirti tik vieną. Svarbiausios yra 4 didžiosios LiMA DAY (liet. LiMA diena) konferencijos, kurios vyksta Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose bei internetu, nes jos yra ne tik apie naujausias marketingo tendencijas ir praktinius patarimus, bet ir vieta didžiausios bendruomenės susitikimams. 

Taip pat, labai svarbi yra vienintelė marketingo vadovų ir ekspertų konferencija LIMA CMO SUMMIT (liet. marketingo vadovų konferencija), kurios metu ne tik kalbame apie marketingo strategijos ir vadovavimo kompetencijų kaitą, renkame „Metų marketingo vadovą (-ę)“, renginyje ypatingai vertinamas ir marketingo vadovų networking‘as (liet. pa- žinčių kūrimas). 

Taip pat, kasmet organizuojame daugiau, nei 40 mokymų, seminarų ir kitų profesinio tobulėjimo renginių – tikrai nuolat mokomės. Likę – apie 50 renginių yra skirti bendravimui ir patirčių dalyboms, jie dažniausiai vyksta gyvai keturiuose rajonuose. 

Kalbant apie tobulėjimą, viena svarbių LiMA veiklos sričių – marketingo sertifikavimas. LiMA kartu su partneriais, tarptautiniu mastu, mar- ketingo specialistus ir vadovus sertifikuojame nuo 2016 m., o pernai įžengėme į naują etapą – parengėme tarptautinę marketingo programų ir profesinio pripažinimo sistemą, kuri sėkmingai praėjo paraiškos vertinimo procesą ir gavo Europos marketingo konfederacijos (angl. EMC) akreditacijas dviems savo sertifikavimo programoms. 

Šiuo metu turime LiMA DIGITAL skaitmeninio marketingo valdymo sertifikavimo programą (EQF 5 lygmens), skirta marketingo specialistams, projektų, skyrių ar įmonių vadovams, siekiantiems sisteminių žinių apie skaitmeninio marketingo kampanijų planavimą bei taktinį įgyvendinimą per įvairius skaitmeninius kanalus. 

O būsimus, jau esamus marketingo vadovus ir visus, norinčius stiprinti strategines marketingo valdymo kompetencijas, kviečiame į tarptautinę LiMA PRO profesionalaus marketingo valdymo programą (EQF 6 lygmens). 

– Kiek LiMA yra svarbus tarptautinis bendradarbiavimas? Galbūt yra įsiminę projektai, apie kuriuos papasakotumėte? 

Tiek plečiantis pačiai profesijai, tiek augant jos reikšmei, mūsų tikslas išlieka tas pats – ne tik stiprinti marketingistų kompetencijas, pačio marketingo įvaizdį, reikšmę versle ir visuomenėje. Tarptautinis bendradarbiavimas leidžia daug greičiau vystytis. 

LiMA dar 2017 metais įstojo į Europos marketingo konfederaciją (angl. European Marketing Confederation, EMC), kuri vienija marketingo asociacijas Europoje. Pernai buvau išrinkta Europos marketingo konfederacijos viceprezidente. Kartu transformavome pačią konfederaciją. Mūsų tikslas dalintis patirtimi – ir gera, ir bloga – plėsti, stiprinti visas mūsų asociacijas. Turime unikalią praktiką, kuria galima drąsiai dalintis – rengiame tyrimus, bendrus renginius ir susitikimus. Aš pati inicijuoju asociacijų vadovų klubus, kurių tikslas – dalintis tiek strateginiais, tiek operatyviniais dalykais. 

Turime tarptautinį marketingo sertifikavimą. Pernai akreditavome dvi tarptautines programas: digital (liet. skaitmeninio) marketingo specialisto ir vadovo. Pati dabar studijuoju marketingą – vieną iš programų. Šitos studijos leidžia per pusę metų: išlaikius egzaminą, parašius darbą iš savo verslo, gauti tarptautinį ser-tifikatą ir pripažinimą. Labai labai svarbu – šios studijos duoda pasitikėjimo. Mes daug žinome, bet kartais nesudedame į vieną sistemą ir vėlgi dar trūksta pasitikėjimo. Labai džiaugiamės: paskaitas veda garsiausi šalies profesionalai – tai tiek įdomu, tiek labai naudinga. 

Programos sudėliotos pagal Europos akreditacijos sistemos kompetencijų žemėlapį, kuriame apibrėžtos ir marketingistams būtinos kompetencijos. Jos nuolat atnaujinamos, tad ir programos nuolat atitinkamai tobulinamos. Labai džiaugiamės, kad iš LiMA pavyzdį ima ir kitos netgi didžiųjų Europos valstybių asociacijos. 

Kas dar labai smagu – pernai inicijavome tarptautinę marketingo dieną, nes marketingas turi turėti savo dieną – švenčiame gegužės 27-tą. Bandysime plėsti žinomumą, ne vien marketingistų tarpe. 

Taip pat, šiais metais įstojome į Europos reklamos savireguliacijos asociaciją (EASA) bei kuriame reklamos savireguliacijos instituciją. Stojome, žinoma, kad turėtume tarptautinį palaikymą ir vėl imtume visą patirtį, neišradinėdami dviračio iš naujo – imti Europos patirtį, ES reikalavimus ir nuostatus pritaikyti Lietuvoje. 

– Esate susidūrusi tiek su marketingu, tiek su pardavimais, tiek su pačio verslo valdymu. Kas yra svarbiausia, siekiant vystyti veiklą? 

Puikus klausimas! Man labai svarbus vertybinis pamatas, todėl renkantis tiek projektus, tiek komandą – svarbu, kad tikėtum pačiu projektu, produktu ar paslauga. Kai tu tiki, gali eiti ir nuversti kalnus. Ir labai džiaugiuosi, kad visada turėjau laimę – galimybę rinktis, kur, ką ir su kuo dirbti. Taigi, apibendrinant, pirmiausiai yra produktas: ar tu gali su juo dirbti ir tau jis mielas, artimas ir ar juo tiki? 

Tada, pasirinkti tas kompetencijas, kurių reikia komandoje ir nenustoti mokytis, nes viskas keičiasi. Trečia – rasti skirtingų žmonių miksą komandoje. Lengviau dirbti su tokiais pačiais, kaip tu, bet gali būti labai daug chaoso (juokiasi). Skirtingi žmonės atneša labai daug, daug spalvų. Išpildo labai daug svarbių kritinių taškų, kurių tu galbūt nepamatytum, neišpildytum, nebūtų tau prioritetas, o jie yra labai reikšmingi. Tai bendra tiek verslui, tiek marketingui. 

Ir visą laiką žiūrėti rezultato, matuoti ir vertinti, ir vėl grįžti atgal, pažiūrėti, kaip galima patobulinti, ką galima daryti geriau. Aš turiu taisyklę: nesvarbu, kad penkis ar dešimt metų darėme taip pat – jeigu matote, kad yra geresnis sprendimas, bandome geresnį variantą. Tas tobulinimas – nuolatinis: peržiūrėjimas, analizė ir panašiai. 

– Dabar vis daugiau ir daugiau naudojame dirbtinį intelektą. Ar tai paprasčiausia komanda „sutrumpink mano tekstą“, ar kita. Kaip jūs manote, kokią įtaką dirbtinis intelektas turės marketingui tiek artimoje, tiek tolimoje ateityje? 

Pirma – dirbtinis intelektas mūsų darbe jau dabar naudojamas labai plačiai pradedant nuo planavimo: idėjų generavimui ir analizei, paieš- koms ir panašiai. Antra – idėjų įgyvendinimui: vizualizacijos, tekstai ir kita. 

Taigi, labai padeda kasdieniame vadybos darbe, ir vis labiau padės įgyvendinant, nes technologijos labai greitai atsinaujina. Kaip tik LiMA SMP (sertifikuotas marketingo profesionalas) renginyje TGS BALTIC partneris Mindaugas Civilka sakė, kad jau po keletos metų dauguma marketingo turinio bus sukurta dirbtinio intelekto ir paradoksalu, bet pradėsime žymėti tą, kuris sukurtas žmogaus. Sakysime, – „Va, žiūrėkite, čia yra žmogaus sukurta!“ išties įdomios prognozės ir galima sakyti, kad itin artimos. 

Dabar lygiai tas pats, sukūrus mašiną ar kompiuterį skaičiuotojų nebeliko. Kas labai svarbu – DI padeda priimti sprendimus greičiau, bet priimti sprendimus ir dėlioti strategiją turime mes. Taigi, mums kaip niekad svarbu išvystyti tiek analitinį mąstymą, tiek profesinę patirtį. Dirbtinis intelektas gali sugeneruoti 100 000 paveiksliukų per minutę. Kurį pasirinkti pagal savo prekės ženklo brandbook‘ą (liet. firminio stiliaus knygą), vertybes, kaip pateikti – čia ir yra tikro profesionalo išmintis. Taip, AI to bulinimas yra žaibiškais mastais, bet vis tiek nuspręsti turime mes. Dar daugiau informacijos – vadinasi, dar daugiau pasirinkimo. 

Dirbtinis intelektas labai palengvins personalizaciją. Jo pagalba galėsime daug lengviau, pigiau ne tik pažinti vartotoją, bet ir pasiūlyti jam labiausiai tinkančią prekę ar paslaugą. To vis labiau tikisi mūsų vartotojai, kurie atiduoda informaciją apie save: „Sutinku pasidalinti savo duomenimis, bet tuomet jau žinokite ir kuo tiksliau nuspėkite, ko aš norėčiau“. 

Bet kuriuo atveju, sakau, kad DI atims darbą iš tų, kurie nemoka naudotis ir įdarbinti dirbtinio intelekto, kaip buvo su mašina ir kompiuteriu. 

– Suprantame, kad Jūsų nuomonė tokia: kad ir kiek technologijų bus sukurta, vis tiek tam tikrose vietose reikės žmogaus mąstymo? 

Stebint tendencijas, labai aiškiai matosi, kuo toliau, tuo labiau žmogaus darbas bus įvertinamas, turėtume džiaugtis. Kaip aš sakau, pavyzdžiui, kad tie 10 proc. bus premium (liet. aukščiausios klasės), nes sukurta ne dirbtinio intelekto, o žmogaus. 

Prekyba bus internetu, o norėsi pažiūrėti gyvai. Bet kokia paslauga – kuo labiau išsivysčiusi, tuo brangiau kainuoja. Vėlgi, bus klausimas, ką tas marketingistas turės pasiūlyti arba ko vartotojas norės, kokio gyvo bendravimo norės. Bet faktas yra vienas – mes esame žmonės ir mums tas gyvas bendravimas yra daug svarbesnis. 

Galvojame, kad mes logiškos būtybės, bet labai daug dalykų renkamės ne pagal logiką, o pagal jausmą. O kas yra brendas (liet. prekinis ženklas) ir meilė prekės ženklui? Tai yra daugiau, negu logotipas ir produktas. O kaip sukurti aurą ir meilę prekės ženklui, tą unikalumą, tai gali pasufleruoti dirbtinis intelektas. 

– Paskutinis klausimas labai paprastas: ko palinkėtumėte marketingistams? 

Drąsos, kūrybinės laisvės ir nenustoti eksperimentuoti. Labai man patiko vieno garsus marketingo ir verslo eksperto Simon Sinek pasakojimas, kaip kalbant su vienos didžiosios korporacijos generaliniu direktoriumi ir paklausė: „Kas jums yra svarbiausia?“. Direktorius atsakė: „Man, svarbiausia vartotojas.“ „Bullshit (liet. šūdą mala), – sako Simonas. – Kada jūs paskutinį kartą su tuo vartotoju kalbėjote? Ir viskas yra gerai, nes vadovui svarbu rūpintis pavaldžiais vadovais, kurie turi rūpintis savo komanda“. Kas labai svarbu marketingistui – jis turi būti arčiausiai vartotojo, turi jį suprasti ir patenkinti ar net viršyti jo lūkesčius. Mūsų darbas yra tiek įdomus, kiek, mes mylime vartotoją ir savo prekės ženklą.

Dėkojame žurnalui „Nerakintas kambarys“, kuriame rasite visą straipsnį bei kitą aktualią informaciją apie rinkodarą, verslą ir verslo žmones.  

Taip pat skaitykite: