Skip to content
Pirmas » News » Google vėl persigalvojo dėl slapukų atsisakymo „Chrome“ naršyklėje

Google vėl persigalvojo dėl slapukų atsisakymo „Chrome“ naršyklėje

Slapukai

„Google“ neseniai paskelbė apie galimą sprendimo atsisakyti trečiųjų šalių slapukų „Chrome“ naršyklėje pakeitimą. Ir toks „Google“ planų pakeitimas jau tampa norma, kurios tikėjosi interneto rinka, nes toks ar panašus pranešimas kartojasi jau bent ketvirtą kartą. Nors anksčiau buvo planuota iki 2024 metų pabaigos atsisakyti trečiųjų šalių slapukų Chrome naršyklėje, dabar svarstoma galimybė suteikti vartotojams pasirinkimą, ar juos išjungti, ar ne. Tokiu būdu vartotojai galėtų bet kada pakeisti savo nuomonę dėl slapukų naudojimo​ per naršyklės nustatymus.

Interneto reklamos rinkai, ypač reklamos užsakovams, kuriems reikalingas tikslus reklamos nukreipimas, trečiųjų šalių slapukai yra itin reikšminga technologija. Iš to naudos gauna ir interneto portalai, nišinio turinio svetainės, blogeriai, kurie savo leidiniuose transliuoja banerinę reklamą. Tikslesnis banerinės reklamos nukreipimas šiems interneto rinkos žaidėjams leidžia uždirbti daugiau pinigų iš reklaminių banerių.

Daugiau apie slapukų svarbą reklamoje, jos nukreipimui, auditorijos segmentavimui

Slapukai yra nedidelės tekstinės bylos, kurios įrašomos į vartotojo įrenginį, kai jie naršo internete. Jie atlieka kelias svarbias funkcijas skaitmeninės reklamos srityje:

  1. Reklamos nukreipimas. Slapukai įgalina reklamos pirkėjus stebėti vartotojų elgseną internete ir pagal ją personalizuoti savo rodomą reklamą. Toks reklamos nukreipimas siejamas su asmens duomenimis ir yra vis mažiau toleruojamas šiuolaikinės visuomenės, nors dalis sritį išmanančių žmonių kaip tik galvoja priešingai, jog personalizuota ir būtent jiems aktuali reklama ir yra tai ką jie nori matyti internete, o ne visą likusį reklaminį triukšmą.
  2. Auditorijos segmentavimas. Naudodami slapukus, reklamos pirkėjai gali suskirstyti vartotojus į skirtingas grupes pagal jų interesus ir elgesį svetainėje ar svetainėse, taip užtikrindami, kad konkreti reklama būtų rodoma tikslingam vartotojui.
  3. Reklamos ektyvumo matavimas. Slapukai padeda stebėti reklamos kampanijų efektyvumą, pavyzdžiui, skaičiuojant paspaudimų ir konversijų rodiklius bei apjungti šiuos duomenis iš skirtingų svetainių.

Vartotojų privatumą reglamentuojantys įstatymai

Didėjant susirūpinimui dėl vartotojų privatumo, buvo priimti įvairūs įstatymai, siekiant apsaugoti asmens duomenis. ES Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR) ir Kalifornijos vartotojų privatumo įstatymas (CCPA) yra du svarbūs teisės aktai, kurie nustato griežtas taisykles dėl vartotojų duomenų rinkimo ir naudojimo. Šie įstatymai reikalauja, kad įmonės gautų aiškiai išreikštą vartotojų sutikimą prieš rinkdamos jų asmeninius duomenis ir užtikrintų jų saugumą​.

Nors „Google“ planai dėl slapukų atsisakymo gali ir vėl pasikeisti, šiuo metu svarbu, kad reklamos užsakovai tinkamai tvarkytų asmens duomenis, apsirašytų duomenų ir privatumo politiką savo svetainėsė, įskaitant ir konkrečių reklamos platformų bei jų naudojamų slapukų panaudojimo tikslus, poreikius ir būdus. Tai užtikrins ne tik atitiktį įstatymų keliamiems reikalavimams, bet ir įgalins reklamos užsakovus suefektyvinti savo komunikaciją.

Taip pat skaitykite: