Skip to content
Pirmas » News » Pramoginė edukacija socialiniuose tinkluose: Kas, kaip, kodėl?

Pramoginė edukacija socialiniuose tinkluose: Kas, kaip, kodėl?

pramoginė edukacija

Pirmą kartą terminas „pramoginė edukacija“ buvo panaudotas 1970-aisiais, tačiau koncepcija buvo praktikuojama gerokai anksčiau, 1940-1950 metais.

Pramoginė edukacija (angl. „edutainment”) apibūdina metodą, kuomet mokymasis pateikiamas per pramogą. Šį metodą naudoja įvairios pramonės šakos, akademinės įstaigos, socialiniai tinklai ir influenceriai.

Kaip influjenceriai naudoja pramoginė edukacija

Išmanūs influenceriai naudoja pramoginę edukaciją kaip geriausią įrankį, padedantį pritraukti daugiau peržiūrų. Juk žmonės mėgsta žiūrėti vaizdo įrašus, kurie ne tik pakelia nuotaiką, bet ir suteikia neįkainojamų žinių.

Tyrimo duomenys rodo, kad socialiniai kanalai, kuriuose naudojama pramoginė edukacija, pasiekia kur kas daugiau peržiūrų nei socialiniai kanalai, kurie „transliuoja“ nuobodų, sausą turinį, kuris arba tik edukuoja, arba tik orientuotas į pramogas.

Tačiau kai turinys edukuoja ir suteikia pramogų, jis sulaukia didesnės auditorijos.

Pramoginės edukacijos pavyzdžiai

„TED Talks“: Konferencijos, kuriose pranešėjai pateikia įdomias ir įkvepiančias paskaitas įvairiomis temomis, dažnai naudojant vizualinius ir interaktyvius elementus, kad padarytų informaciją įdomesnę. Pramoginė edukacija padeda pagerinti informacijos įsiminimą ir išlaikyti auditorijos dėmesį, nes ji sujungia mokymosi procesą su malonumu.

„Khan Academy“: Internetinė platforma, kuri siūlo nemokamus edukacinius kursus ir interaktyvius pratimus, naudodama video pamokas ir žaidimų elementus, kad mokymas būtų patrauklesnis.

„Duolingo“: Kalbos mokymosi aplikacija, kuri naudojasi žaidimų elementais, kad padėtų vartotojams mokytis naujų kalbų per interaktyvius pratimus ir užduotis.

 „SciShow“: Kanalas skirtas mokslui ir technologijoms. Kanale pateikiami trumpi, aiškūs ir įdomūs video apie įvairius mokslinius reiškinius ir atradimus.

„Ray William Johnson“: Ray William Johnson kuria tik „TikTok“ filmukus, kurie sulaukia milijonų „patiktukų“. Kodėl Ray William’as sulaukia tiek daug dėmesio? Jis sugeba įdomiai papasakoti nesugalvotas istorijas, naudodamas spalvingas vizualizacijas. Ray William’as puikiai naudoja humorą, o jo balsas yra pakankamai emocionalus, kad išlaikytų žiūrovą ilgiau nei 5 minutes.“

„SmarterEveryDay“: Destinas Browne kuria video apie įvairius mokslinius eksperimentus, technologijas ir intriguojančius reiškinius, siekdamas padaryti mokslą įdomų ir suprantamą. Nuoroda: SmarterEveryDay

Kaip galite naudoti pramoginę edukaciją?

Jeigu norite daugiau peržiūrų socialiniuose tinkluose, naudokite pramoginę edukaciją. Suteikite savo vartotojams nemokamą turinį, kuris išspręs jų problemas. Dalinkitės kokybiškais patarimais. Tačiau nepamirškite derinti edukacinių tikslų su pramoginiais elementais, siekdami, kad vartotojas gautų kuo daugiau malonumo.

Sukelkite šypseną žiūrovui. Juk jiems reikia ne tik žinių, bet ir emocijų.

Pavyzdžiui, jeigu filmuojates, kalbėkite charizmatiškiau (Atkreipkite dėmesį, kaip savo laidas veda Alex Hormozi – jo charizma taip pat suteikia žiūrovams emocijų.).

Galite papildyti turinį emocinga muzika.

Nepamirškite įtraukti šiek tiek sarkazmo, bet nepersistenkite.

Ir visada atsiminkite, kad turinys turi suteikti vartotojams kuo daugiau naudos.

Taip pat skaitykite: